Bibliotheek

Heeft U als kind veel gelezen? Dan zult u in deze uitgebreide museumbibliotheek veel van uw kinderboeken herkennen.

Jongens ( en misschien ook wel meisjes ) lazen veelal de Arendsoogboeken, de boeken van Pim Pandoer, De Kameleon en niet te vergeten ‘De avonturen van Dik Trom’. Vooral meisjes lazen de boeken van de Olijke Tweeling of Joop Terheul.

Zat U op de Zondagsschool? Dan kent U wellicht de boeken van W.G. van der Hulst. Met Kerstmis kreeg U zo’n boekje samen met een sinaasappel. Het boekje ‘Voetstapjes in de sneeuw’ heeft bij velen een onuitwisbare indruk gemaakt.

En mocht u nog behoefte hebben om wat boekjes uit uw lagere schooltijd in te zien, dan kunt U nog even tijd doorbrengen in de zijgangen, waar een groot aantal methodeboekjes op de planken staan.

Neem de tijd om lekker even weg te dromen tussen de boeken uit uw kindertijd.